2012 m. rugsėjo 30 d.

Kadencija: žaidimo koncepcija

Artėja rinkimai. Parašysiu ir aš ką nors apie rinkimus.

Pirma, interesų deklaracija. Aš manau, kad aš esu komunistas. Čia turbūt tas būdingas kiekvienam jaunam (bent jau širdyje – nebūtinai pase), naiviam hipiui. Bet kažkodėl visąlaik balsuoju už liberalus... Nes kai balsuoju, tai balsuoja ne hipis Petras, o niekšingasis cinikas Petras, kuris mano, kad yra geresnis už kitus ir todėl laisvė, o ne lygybė [1] jam yra labiau priimtina ir garantuoja geresnę ateitį.

Problema

Artėjus rinkimams visi pradeda verkti, kad didžioji dauguma žmonių visiškai nekreipia dėmesio į kandidatų darbus. Jie tik tiki vis absurdiškesniais ir absurdiškesniais pažadais ir balsuoja už visokius ciniškus ir tiesmukus pažadukus.

Vienas problemos sprendimo būdas yra laukti kol galiausiai žmonės taps protingais ir pradės vertinti darbus, o ne kalbas. Bet paskaičius, tarkim, delfi komentarus pasidaro aišku, kad nelabai verta to tikėtis.

Taigi, reikia kažkaip kitaip. Aš kartas nuo karto pagalvoju, kaip, pavyzdžiui, save priversti labiau stebėti realias politinias aktualijas (o ne vietoje to sekti debiliškus sąmokslo teorijų portalus...). T.y. kaip tapti labiau demokratijos žaidėju.

Vienintelis būdas, kuris gal galėtų veikti su tokiu kvailiu kaip aš, yra gamification. Gamification – žaidimų elementų naudojimas, siekiant pagerinti ne su žaidimais susijusių veiklų rezultatus [2]. Taip grubiai išverstus apibrėžimą.

Ką aš galvoju? Aš kažkada svarsčiau apie kovų kompiuterinį žaidimą vaidmenimis [3], kuris remtųsi seimo narių veikla. Tai čia ją ir padrikai aprašysiu. Pastaba: aš šito žaidimo programuoti nesiruošiu – aš čia tik aprašau kirbančią idėją.

Aplinka

Kadangi dabar skaitau „Prince of Nothing“ [4] knygų seriją (labai geeeeeeraaaaa...), tai pagal dabartinį mano mąstymą žaidimo pasaulis remtųsi fantasy tipo aplinka.

Grubiai apie idėjos esmę

Prasidėjus kadencijai, visiems seimo nariams yra sugeneruojami avatarai. Kiekvienas avataras turi kažkokį kiekį savybių (jėga, greitis, ištvermė, žinios (magijai), išmintis (magijai) ir t.t.) ir priklauso kažkokiai klasei (apie tai vėliau). Žaidimo žaidėjai surenka 5-ių avatarų armiją ir dubasinasi tarpusavyje. Kovos vyksta žingsnių rėžimu (Ala HoM&M [5]). Laimėtojo avatarai gauna kažkokį kiekį taškų, skirtų pagerinti savybes. Pralaimėtojo – praranda. Pastaba: reiškiasi galiausiai du tie patys avatarai skirtingų žaidėjų armijose turės skirtingą kiekį taškų.

Klasės

Kiekvienas siemo narys priklauso kažkokiai klasei. Klasė nulemia kovos būdą. Tai yra, priklausomai nuo klasės keičiasi svarbiausios avataro savybės kovoje. Kaip „jėga“ nebus stipri savybė magui, taip „išmintis“ nebus svarbi kariui (nesiginčykit su semantika!). Klasės, kitaip nei taškai, nebus generuojamos atsitiktinai. Klasės bus paskirtos automatiškai, priklausomai nuo to su kuria partija būsimas seimo narys pateks į seimą.

Dubasinimasis yra vienas būdas didinti savybių taškus. Kitas būdas yra daug įdomesnis ir globalus. T.y. įtakojami visų žaidėjų avatarai. Šitas būdas priklauso ne nuo žaidėjo, o nuo pačių seimo narių, susietų su atitinkamu avataru, realios veiklos. Galimi pavyzdžiai.

Savybinius taškus mažinanti veikla

- Neatėjimas arba neišbuvus visame seimo posėdyje
- Dalyvavimas siemo komisijoje, kuri nesugeba parengti atsakymo per kažkokį laiko tarpą (pvz.: 1 mėn.)
- Įstatymo projektų paruošimų skaičius per N mėnesių yra mažesnis, nei M
- Dalyvavimas televizijos šou projekte
- Nuvertimas iš frakcijos seniūno pareigų
- ir taip toliau.

Savybinius taškus didinanti veikla

- Atėjimas ir buvimas visame seimo posėdyje dešimt kart iš eilės
- Tapimas frakcijos seniūnu
- Įstatymo projektų paruošimų skaičius per N mėnesių yra didesnis arba lygus M
- Tapimas frakcijos seniūnu
- Tapimas seimo pirmininku
- Tapimas seimo pirmininko pavaduotoju
- ir taip toliau

Labai svarbus momentas. Generuojant avatarų savybes. Taškų pasiskirstymas yra generuojamas atsisžvelgiant į klasę, kuriai priklauso avataras. Tai yra, kario klasės atstovui bus prigeneruota daugiau taškų toms savybėms, kurios yra svarbesnės kariui, o ne magui. Gaunant naujus taškus, jie irgi atsitiktinai priskiriami kažkuriai savybei. Didesnę tikimybę vėlgi turi tos savybės, kurios artimesnės to avataro klasei.

Kas atsitinka, kai seimo narys pakeičia frakciją? Jo avataras keičia klasę. Taigi, avataras tampa pusverčiu, nes visos savybės nėra pritaikytos klasei ir naujosios klasės kovos veiksmų arsenalui. Taigi, perbėgimas iš partijų/frakcijų yra skaudžiai baudžiamas.

Problematiniai aspektai

- Realių savybių ir klasių sistemos sugalvojimas
- Balansas
- Internetio lag'o problema (būdinga visiems žingsniniams žaidimams)
- Ką daryti kai kadensijos viduryje vienų žaidėjų avatarų komandos taps nepaprastai stiprios, o kitų nepaprastai silpnos (dėl to, kad atitinkami seimo nariai elgiasi debiliškai)

Pasvarstymas

Nedaryti to kaip žaidimo žaidėjams, o daryti visa tai kaip tiesiog simuliaciją.

Galimos klasės

Aprašinėsiu tik tas, kurių reitingai viršija 5% [6].

Socialdemokratų partija

Gydytojai. Gynybinio tipo magai, kurių pagrindinė jėga yra kitų karių gydymas, o ne tiesioginės atakos. Kažkada buvusi didelė ir paslaptinga sekta. Savo vardą susigadinusi dėl to, kad kolobaravo su rytų barbarais, imperijos pavergimo metu.

Darbo partija

Barbarai vergvaldžiai atvykę iš rytų. Remiasi brutalia jėga. Jokios gynybos, tik puolimas. Niekas iki galo ir nežino, ar jie yra atskilę nuo pagrindinės barbarų hordos, ar veikia jų įgaliojimais.

Tvarka ir teisingumas

Nekromanceriai. Mirties magijos atstovai. Vedami buvusio paladino, kuris pats asmeniškai nedalyvauja kovoja, nes yra prakeiktas. Iš požemių valdo beveidžius parankinius, kurie atlieka visą darbą.

„Tėvynės sąjunga“ – Lietuvos krikščionys demokratai

Paladinai. Šventieji kariai (Common, taigi vienintelė partija, kurios pavadinime yra žodis krikščionys...). Praeityje daugiausia jų pastangomis imperija buvo išvaduota iš barbarų vergijos. Bet legendiniai laikai jau praeityje ir dabartinis vyriausiasis paladinas, nepaisant visų pastagų, neturi pakankamai pasitikėjimo imperijoje.

Politinė partija „Drąsos kelias“

Ugnies magai. Ugnies magijos paslapčių studijavimas gana stipriai paveikia visų studentų protines savybes. Ugnies mokslo studentai kaip ir ugnis, tampa labai nestabilūs ir nesąmoningai jaučia poreikį naikinti.

Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis

Druidai. Gamtos vaikai. Linkę viską palikti gamtos mechanikai ir natūraliai tėkmei. Šio idealistinio kulto idėjos tapo žinomos likusiems imperijos gyventojams dėl gana bjaurių aplinkybių. Nuo paladinų ordino atsimetęs vienas iš meistrų, kurį laiką teršė druidų mokslą savo idėjomis, kol galutinai persimetė į mirties magiją.


[1] http://leolenox.wordpress.com/2012/06/26/ruosiantis-rinkimams-laisve-vs-lygybe/
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Gamification
[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game
[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_of_Nothing
[5] http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Might_and_Magic
[6] http://www.lrytas.lt/-13482911691346772701-partij%C5%B3-reitingai-dr%C4%85sos-kelias-lenkia-valdant%C4%AFj%C4%AF-liberal%C5%B3-s%C4%85j%C5%ABd%C4%AF.htm

4 komentarai:

  1. Na tai gal labiau galėtu būti kaip simuliacija, o ne žaidimas. Viena seimo kadencija butu kaip 1 "sezonas". Ir realaus pasaulio įvykiai įtakotu avatarus. Po kiekvieno sezono avataro patirtis (expirencas) kauptusi.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Tiesa, pamiršau paminėti, kad butu galimybė peržiūrėti kiekvieno sezono įvykius. :)

    Tiesa, visa tai dar butu galima pateikti kaip kortu žaidimą (kaip pvz. [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Yu-Gi-Oh]Yu-Gi-Oh[/url]). Tuomet kortu (avataru) savybės priklausytu nuo seimo nariu veiksmu tame sezone. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Hmm... Kortų žaidimas. Hmm... Gera idėja. Taip daug paprasčiau ir balansas būtų žymiai geresnis.

      Netgi pilnai įgyvendinama vieno žmogaus komandai.

      Reikės man truputį labiau pasinagrinėti panašių žaidimų gameplay'aus mechanizmą – aš neturiu jokios patirties juos žaidžiant.

      Panaikinti
    2. Gali išmėginti http://www.urban-rivals.com/ tikrai neprastai padarytas.

      Panaikinti